onsdag 9 maj 2012

Le som Bree Van de Kamp

Burr vilket regnrusk det varit. Dagen startade inte bäst idag. Den började med att jag upptäkte att maken hade låtit vårt kylskåp stå öppet hela natten......Sedan var det dags för ett tandläkarbesök med dottern som jag gärna ville vara med på. Jag hade ordant backup för mig på jobbet då min kollega är ledig idag så då känner man sig alltid lite stressad. Väl där så säger de att vi inte alls har tid idag utan i morgon. Behöver jag säga att det var maken som levererade besökstiden till mig. Nu känner jag att jag blir väldigt tyst och ja, lite mer än lätt irriterad. Väl i bilen inser jag att min dotter har utflykt idag och behöver alltså åka vägen om hemmet igen för att bre mackor och fixa saft. Iväg till skolan, lämnar av henne, ler precis som Bree kan göra i sådana här lägen. Går sakta mot bilen, hoppar in och nu känner jag hur arg jag är. Till saken hör också att i morgon kan jag inte närvara vid tandläkarbesöket då jag är på utbildning hela dagen.
Tur att man har en bit till jobbet så man kan andas och lugna ner sig:))
Känner att jag skulle behöva en härlig promenad vid havet ikväll. Måste fixa pass idag med för dotterns har gått ut. Bilden nedan är från min och väninnans kvällspromenad här om dagen.
Tur att man inte är långsint, nu kör vi!!


Inga kommentarer: