fredag 4 maj 2012

Hattparad

Förra veckan skulle min dotters skola ha hattparad. För de som ville fick man ta på sig en hatt eller tillverka en egen och delta i paraden. Naturligtvis ville Klara göra en egen hatt, kreativ som hon är. Hon klippte klistrade och till slut kom hon ner och visade mig sin skapelse, supernöjd i blicken. Jag berömde henne för hennes kreativitet och frågade om hon kanske ville måla den i någon fin färg så kunde jag ta fram vattenfärgerna. NEJ, sa hon då bestämt. Då ser man ju inte vilken smart idé jag har gjort. Nu kan ju andra se att man kan göra en hatt av ett chipsrör......ja, vad svarar men på den repliken? Hon är för skön.
Väl till paraddagen...det regnade och många var sjuka så de ställde in.

Men idag gällde det. Hatten som dock har varit försvunnen hela veckan återfanns som tur var igår. Kvarglömd på skolan. Idag åker den på igen och skall bli spännande att höra hur det har gått.



Inga kommentarer: