fredag 16 mars 2012

Hört hos frissan

Jo, under mitt besök hos frisören igår kommer en student in och skall klippa sig. Han får en ung frisörka och medan hon tvättar hans hår inleder han lite taffligt en konveration. Han frågar hur lång frisörutbildningen är....hon säger att hon nu går som lärling och att man skall göra 3000 timmar efter den 3-åriga utbildningen. Jaha och sedan är det 5 års utbilning till va säger killen. Redan där kan jag inte riktigt hålla mig.....det är ju inte riktigt kardiolog man blir. Visst skall man kunna hålla i en sax och lite annat men 8 års utbildning och sedan plussa det med 3000 timmar för att bli frisör.
 Det fortsätter.....  Ok säger killen....men hur många timmar har du gjort då? Frisörskan svarar med 1500 timmar. Killen säger, va, bara 5 timmar alltså och får lite skräck i bilden. Ja precis säger frisörskan som nu hör fel....det är nu jag måste be min frisör sätta på hårblåsen för nu håller jag på att gå av.... Sedan avslutar han samtalet med att berätta att han tänker bli kurator eller psykolog....nu klarar jag inte mer.....:)

Ja väl hemma blev resultatet så här....

4 kommentarer:

Emma Lannebrink sa...

Hej! Tänkte bara önska dig en trevlig fredags kväll :) Hoppas att allt är bra med dig!

Kajsa sa...

Snyggt!

äppelblomman sa...

Ha ha jag tror jag dör;) vrider mej av skratt;) ja till honom skulle jag då aldrig gå;)
Du blev suuuupersnygg i håret!
Kram K

Fru W sa...

Tack snälla ni...kram