tisdag 4 oktober 2011

Skolfoto

Besviken så in i vassen...ja, det är så jag känner mig nu. Min dotter fick hem sina skolfoton, urdålig bild. Man går ju liksom och väntar på detta hela året och skall ha dem till tilltänka julklappar osv. Ringde upp företaget som tagit bilderna och efter mycket om och men kom det fram att de endast tar två bilder per barn. Låter ju helt sjukt kan jag tycka.....det är ju barn som skall fotas och inget himla stillében. Digitalkamera.....vad skall man med det till om man bara får lov att ta två bilder. Antar att fotografen inte ens tittade på bilderna för de var likadana...lika dåliga båda två. Så det jag kan göra är ju att skicka tillbaka bilderna och överklaga i högre instans sa hon till mig.....Vad skulle det hjälpa, det finns ju liksom inga fler foton på min dotter, hjälper väl inte att bråka mer. Nej, jag sa vad jag tyckte och känner mig så enormt besviken nu......

Vad säger jag till dottern, blir hon ledsen nu när jag inte har lust att betala massa pengar för dåliga bilder...

1 kommentar:

Linda sa...

Ett litet tillägg. Det är inte fotografen som bestämmer hur tidsschemat av fotograferingen utan skolan. De vill ha det snabbt och effektivt för att eleverna snabbt skall återgå till undervisningen. På vissa skolor kan det bli att fotografen fotar 250 barn per dag, upp till 7 olika klasser! Alla kanske inte kommer i tid etc. Då hinns det inte med att tas fler bilder än två per barn ;-).Lägg oxå till att fotografen även skall hinna se till att kläderna sitter som de ska,håret skall vara på plats, en ev. snorig näsa skall torkas. Detta brukar allt som oftast INTE lärarna hjälpa till med trots att de blir ombedda av fotografen. Så, lägg ditt klagomål hos skolan istället så kanske det kan bli en ändring till nästa år. Kram/L.