tisdag 20 september 2011

Provrum


Varför skall det alltid badas när man åker på jobbaktiviteter? Nu till helgen skall jag med min man till Norge med hans jobb. Det skall verkligen bli jätteroligt och mysigt. Hotellet har någon form av spaavdelning där vi skall gotta oss......jo, gärna tillsammans med väninnor men inte lika bekvämt med främmande människor.
Sommarens bränna har ju i alla fall gått och gömt sig så nu gäller det att snabbt hitta någon form av klädesplagg att bruka under denna aktivitet.
For snabbt iväg i kväll till en butik med stort utbud.....detta är bland det värsta jag vet. Man kommer in i detta lilla ocharmiga provrum med hemsk lysrörsbelysning...börjar klä av sig......burr....

Den snälla kvinnan i butiken hämtar plagg efter plagg och säger snälla saker till mig men jag känner, nej, det håller inte.....jag höll nästan på att köpa den där baddräkten då mina bröst syntes alldeles för mycket som jag verkligen avskyr bara för att hon sa att jag var såååååååå fin i den.....
Hade nästan bestämt mig för en svart bikini.....800:-..........så kom jag hastigt på att nej, jag kan ju inte betala 800:- för något som jag inte känner mig bekväm i.
Tackade så hjärtligt för all fin hjälp och kände mig lite dum som tog upp hennes tid utan att handla.
Ja, där står jag nu på ruta ett igen......utan badkläder och utan rutor på magen....


Om någon skulle missta så är det tyvärr inte jag på bilden.....

1 kommentar:

Kristina sa...

Stackare! Våtdräkt kan det vara något? Nej, jag bara skojade du löser detta, det vet jag prova något hemma i vanligt ljus och utan strumpor! kram på dig och ha en riktigt skön helg