lördag 18 juni 2011

Chailatte

Nå väl....vi kände att vi behövde en fikapaus i shoppandet....vi hittade ett fik och eftersom jag inte dricker kaffe tänkte jag testa på det hippa Chailatte, har gjort det en gång förr och ja, någon mun var ju gott men sedan tog det stopp....
Väl framme beställer jag en LITEN chailatte.....gör du en stor nu ropar flickan till den andra flickan....ja, vi har bara stora. Nej, jag vill ha en liten säger jag då.....ja, men vi har bara stora säger hon då lite bryskt.
Jaha, men då tycker jag att ni skall hoppa upp och sudda ut det på tavlan då....
Jaha...men den står ju inte ens med där svarade hon då. Nähä....mycket riktigt. Hittade inte heller nu, jag såg det ju...måste sett fel, var nog vanlig latte jag såg....
Ja, ja....kände mig nästan lite skamsen och betalade vänligt och gick och satte oss och fikade....

Resultatet blev ju så här!!

Ps.....jag lämnade även en bit tiramisu men Fru Em drog i sig hela mororskakan....Ds
Nej, nu får det vara nog med Chailatte....







4 kommentarer:

Jennypenny sa...

Var det en Chailatte med sån där söt syryp i? Fy och blä! Testa en vanlig chailatte gjord på chaithé och skummad mjölk=) Det e super!
Kramar

Fru W sa...

Haha...tyvärr var det nog en vanlig, hihi

ullrika sa...

Tjohoo! Hamnade här efter länk hos Camilla :) Det är tyvärr inte stans roligaste café ni hamnade på... men dom har rätt smarriga tillbehör till kaffet (eller chai-latten!)!

Fru W sa...

Hej Ulrika! Du...jag vet ju det men på det var inte så kö just här så därför fick det bli ett besök, haha
Ha det fint, kram Sofia