tisdag 15 mars 2011

Uppdatering av almanckan

Det är en sak som jag länge har funderat på. Det här med namnsdagar i almanackan. Det finns ju flera vanliga namn som faktiskt inte finns med. Sedan finns det istället väldigt konstiga och gamla namn med som jag inte tror att så många heter. Kanske borde det göras en uppdatering.
Min son tex finns inte med....Noa...inget jättekonstigt namn eller?
Däremot har Tiburtius namnsdag själv den 14/4, finns ju plats kvar, kan man inte fylla på då?
Sedan verkar det ju också vara olika i olika kalenderar...knepigt det här....
Vad tycker ni?

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Ja de där har jag oxå funderat på... De är så många konstiga namn med. Jag som heter Karolin finns inte med men tror att carolina finns med... Jag tycker att de ska slänga in lite nya fräscha namn nu;-)
Kram K

MAMMAFIA sa...

Jag håller med!! Tycker verkligen almanackan behöver en uppdatering/uppfräschning då det tillkommit massa nya namn samt "försvunnit" många. Bra sagt =)

Fru W sa...

Ja, vi kanske skulle upp till kamp här lite och försöka att påverka....kram på er

HOUSE of ADELA sa...

Jag håller med dig!=) Lite smålustig i alla fall är att min son som heter Anthony och det finns ju inte med, men den 17/1 är det både Anton och Tony så jag antar att han kan ha namnsdag då=) Fin blogg du har, jag gillar dina prickar!

Kram
Adela