lördag 5 mars 2011

Potatisen var borta

Skulle laga en måltid bestående av kyckling i ugn. Till detta en tomatsalsa och råstekt potatis.....
Lät inte så dumt va.....nu var det bara så att när jag hade börjat och sedan skulle plocka fram potatisen, då fanns den inte längre kvar i kylen.....maken gjorde potatismos när dottern hade koppor härom dagen och hade då tagit just dessa små knotor......
Ja, ja...snabbt att tänka om....hittade morötter och rödbetor. Skar den i små kuber och stekte dem länge i olja. Till sist hällde jag över lite riven ost och lite salt.......det gick hem kan jag säga. Supergott!

5 kommentarer:

äppelblomman sa...

De ser verkligen mumsigt ut!
Ha en fin lördag!
Kram K

fröken knopp sa...

Mmm...Lät underbart gott, du kan du..:)

Tack för tipset om vattkppemedel, ska inhandlas på Måndag morgon...Huu, vi har nämligen lite brottom att få dem att torka, (flyger till Thailand på Torsdag) så motte de torka!!!

Varmaste Kramarna Elin

Fru Söder sa...

Mumsigt värre var det, för vi gjorde samma i fredags! Ni måste med andra ord också köra Linas Matkasse?

Fru W sa...

Stämmer Fru Söder....är du nöjd, haft länge? Jag har haft ett tag och är supernöjd..
Kram Sofia

Fru Söder sa...

Jajjemen! Supernöjda! Det räddar vår vardag kan jag säga. Jag tror tom att vi sparar pengar på det med tanke på hur dåliga vi var på att följa matlistan/lyckas handla allt som behövs osv. Massa småinköp hela tiden. Men nu är det slut på det. Passar oss perfekt!