tisdag 29 mars 2011

Fruktkött i håret

För några år sedan skulle jag och min man på en fest. Jag var klädd i vitt och hade uppsatt hår minns jag.
Vi skulle bara snabbt in på ICA och handla några smågrejer. När vi stod i kön som var ganska lång lade jag märke till att det låg en sådan där härlig juice full med fruktkött vid sidan av frysdisken. Någon hade droppat den där för de kom väl på andra tankar eller ångrade sig.
Det som var lite märkligt var att den var så där svälld.....
Jag sa till min man, kolla in den där juicen, det ser ut som om den skall sprängas vilken sekund som helst.

Några sekunder senare.......PANG!!!!!!!
Jag fattade först inte vad det var men kände en kraftig stråle rakt i nacken. Då inser jag....NEJ!!!!
Ja, jag var rödflammig hela jag och hade hela håret fullt av slamsiga jordgubbsbitar......BLÄK!
Efter ett tag kom det en anställd och gav mig lite papper.
Damen framför mig ojade sig så och var sååååååååå bekymrad över min ljusa kappa som jag hade på mig....jag var mer orolig över mitt stinknade klabbiga huvud...

Jag föreslog att som kompensation kanske butiken kunde betala de få varorna jag hade i min korg, men icke!
De sa att om fläckarna inte gick bort i tvätten fick jag lämna in det på kemtvätt och komma in med det kvittot i så fall....service....NOT!
Jag som inte ens gillar jordgubbsdricka.....


1 kommentar:

äppelblomman sa...

Nä fy tusan:-( Vilken otur alltså... Och vilken dålig service:-( OGILLAS...
Kram K