onsdag 9 februari 2011

Gräddelin

Alla städer har ju sina pärlor. Jag har tidigare pratat om den mysiga butiken Gräddelin i Trollhättan. Det är en sådan där varm butik med personlighet. Den måste vara just Trollhättans pärla
Sist jag var där var det snöstorm och jag och min svägerska pulsade snabbt fram i snön för att hinna dit innan stängning.
Annika som mötte oss i dörren skrattade säkert inombords då vi såg ut som två snömonster när vi kom fram. Själv fick jag astma när vi kom in i butiken också för att vi hade småsprungit för att hinna.
I butiken finner du massvis av härlig inredning, lite blommor, kläder och om jag minns rätt nybakade cupcaces.....recept fick man oxå med sig, lyxigt.....
Vet i alla fall att jag hade med mig en påse med både kläder, formar och en ljuslykta hem.
Vet att Annika som har butiken har mycket spännande på gång. Mer kan ni läsa här.
Längtar inte ni som jag efter vår när man ser dessa bilder?


1 kommentar:

sussanne sa...

Instämmer att det är en helt underbar butik med go personal och man känner sig så glad och inspirerad när man kommer dit. Besökte butiken idag och kom hem med en fin smörask från green gate röd med vita prickar, en liten ask för tandpetare och en underbar kruka med en vit pärlhyacint...en försmak på våren. Längtar till nästa besök:)