söndag 16 januari 2011

Min söndag i ord & bilder

Har ett tag haft funderingar på att åka till Gekås i Ullared och idag blev just den dagen. Fick ingen med mig så jag åkte själv. Trots regn och lite vatten på vägbanan på sina ställen tyckte jag att resan gick bra tills jag hade 5 km kvar. Då hände det otäcka......jag såg hur två stora älgar klev ut på vägbanan längre fram. Jag nästan ställde mig på bromsen och kom närmare och närmare den ena älgen.....

Nu hann jag tänka väldigt mycket. Jag insåg att snart kommer jag köra in i det väldiga djuret. På något vis var den vacker, den var så nära nu att det kändes nästan som om den bruna pälsen var innanför rutan.

När jag trodde att precis nu smäller det så VÄNDE älgen riktining och gick tillbaka....tack Gode Gud för det...
Jag var tvungen att nästan stå stilla ett tag för att återfå någorlunda normal puls. Bilen bakom mig stod också stilla en stund.

Ja, det gick som tur var bra.....

Nu till något roligare....detta var lite vad de hade att erbjuda en söndag som denna.
Själv så köpte jag lite olika saker. Visar väl lite av dessa framöver kanske....



Hade naturligtvis en femkrona i beredskap.

Inget folk....bara att gå rakt in.....

Sommarklänningar känns långt borta. Byxor med fina etiketter.

Utbudet var varierande. Köpte ingen tazzel, men lite prickiga ting.

Förvaring till tvättmedel i en "tvättmaskin", vackra snören och olika förvaringsburkar.



Vistelsen avslutades som sig bör!!

3 kommentarer:

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Jag ser ju först nu att jag missade denna happening, men jag fick ju mitt lilla besök lite senare på dagen... efter korven så att säga

Kramen

Fru W sa...

Ja, det var trevligt och spontant!!Tack!

Kristina sa...

Detta härliga ställe, känner att jag har en väldig längtan dit nu. Vi ska ta premiärturen dit med nya husvagnen så fort det bara blir barmark och campingväder!